Colors_Original_5200x3500.jpg

Kiek spalvos svarbios architektūroje?

Aukštųjų technologijų įžvalgos apie spalvų pasaulį

Colors_article_300x300.jpgAplinkos psichologai jau seniai žino, kad spalvos turi įtakos mūsų darbingumui, sveikatai ir savijautai. Dabar „Tork“, pasaulinis SCA prekių ženklas, pasinaudojo moderniomis technologijomis, kad išsiaiškintų kai kurias įdomias detales.
 
Nuo erdvių, kuriose gyvename ir dirbame, iki vietų, kuriose lankomės – visur mus supa architektūra, sukelianti įvairias emocijas, keičianti mūsų nuotaiką ir kurianti mus veikiančią atmosferą. Dizainas ir formos yra esminiai dalykai. Tačiau labai svarbios ir spalvos.
 
Atliekant spalvų tyrimą, neapsiribojama vien sienomis, grindimis ir lubomis, o atkreipiamas dėmesys į tokias detales kaip stalo reikmenys, t. y. detales, kurios ne tik papildo aplinką spalvomis, bet gali būti liečiamos,  jaučiamos ir naudojamos praktiškai. 
 
Išradinga tyrimų technologija
Aplinkos psichologai jau seniai žino, kad spalvos turi įtakos mūsų darbingumui, sveikatai ir savijautai. Tai gerai dokumentuota. Tačiau modernios technologijos šiuos tyrimus padarė dar įdomesnius. „Tork“ kartu su tyrimų agentūra „United Minds“ norėjo sužinoti daugiau. Pasitelkus modernius smegenų veiklą matuojančius EEG prietaisus ir pulsą matuojančias apyrankes, buvo atliktas tyrimas ir gauta vertingų įžvalgų, kaip žmones veikia spalvos. 
 
Nors yra daugybė veiksnių, galinčių paveikti individualų architektūros ir interjero dizaino suvokimą, tačiau spalvos yra vienas iš svarbiausių. „Mūsų atradimai nekvestionuoja esamos teorijos, o greičiau papildo ją įžvalgomis, susijusiomis su spalvų poveikiu aptariamoje aplinkoje“, – sako Catherine d’Hubert, SCA „Tork“ Stalo produktų Europos asortimento skyriaus vadovė.
 
Tyrimas
Iš viso 16 dalyvių „Spalvų fabrike“ Stokholme išbandė 8 skirtingų spalvų aplinkas. Kiekvienoje patalpoje buvo sukurta restorano aplinka ir viskas buvo vienos spalvos – nuo sienų ir grindų iki baldų ir stalo reikmenų. Colors_article_400x300.jpg
 
Analizė parodė, kad yra aiškios ir pasikartojančios skirtingų spalvų ir jų sukeliamų nuotaikų ir emocijų sąsajos. Paaiškėjo, kad skirtingos spalvos suvokiamos kaip tinkamos skirtingoms progoms – nuo romantiško pasimatymo vakarienės iki oficialių verslo pietų. Pavyzdžiui, raudona stimuliuoja stiprius emocinius ryšius ir kūrybingumą, todėl ji puikiai tinka restoranams ir romantiškoms vakarienėms. Tuo metu mėlyna veikia raminamai ir puikiausiai tinka šeimoms skirtai aplinkai, poilsio kambariams, kur lankytojai gali ramiai pabūti ir atsipalaiduoti.
 
Nors tyrimas buvo skirtas daugiausia restoranams, jo rezultatus galima pritaikyti įvairioms kitoms architektūrinėms aplinkoms.
 
Remiantis gautais duomenimis ir įžvalgomis, sukurtas išsamesnis kiekvienos spalvos aprašas. Mūsų tikslas – suteikti įkvėpimo ir naudingos informacijos architektams, kuriantiems biurų patalpas, restoranus ir viešbučius.