Stylt_original.jpg

Kuriant tobulą siužetą

Meno projektas išaugo į vieną iš įtakingiausių dizaino ir konceptualaus verslo įmonių Skandinavijoje. Sujungusi siužetą ir interjero dizainą, „Stylt Trampoli“ tapo pagrindiniu žaidėju viešbučių dizaino sektoriuje. Pagrindinis tikslas – sukurti prisiminimus, kad žmonės norėtų sugrįžti į juos.

Viskas prasidėjo Florencijoje. Pagrindinė idėja gimė ten pat, kur gimė Renesansas. Meno studijų metu Erik Nissen Johansen ir Peter Apelgren, kartu su keliais savo draugais subūrė draugiją, kurią pavadino „Stylt“. Šiame meno žmonių susibūrime, kur kiekvienas prisidėjo prie vienas kito tapybos darbų tobulinimo, greitai gimė kita idėja. 
eriknissenhires.jpg

„Mes visi pažinojome žmonių, kurie sukosi restoranų versle, todėl imtis interjero dizaino šioje srityje atrodė visiškai natūralus dalykas“, – pasakoja Erik Nissen Johansen. „Taigi perėjimas nuo tapybos prie daugiau architektūrinės srities buvo logiškas“. 
 
1991 metais Erik Nissen Johansen pradėjo vykdyti savo asmeninį projektą už kolektyvo ribų, ir pavadino jį „Stylt Trampoli“. Idėja buvo aiški beveik nuo pat pradžių. Sukurti siužetą, išgalvotą pasaulį su savo personažais, ir visą dizainą bei koncepciją grįsti šiuo siužetu.
 
„Iššūkis – parašyti scenarijų, panašiai kaip ir kuriant filmą. Prieš pradėdami „pasakoti istoriją“, mes be galo daug laiko ir pastangų skiriame tyrinėjimams, kad viskas būtų autentiška ir koncepcija veiktų“. 
 
Pirmasis restoranas, kurio interjerą sukūrė „Stylt Trampoli“, buvo klasikinė pasisėdėjimų vieta Geteborge „Farbror Hjördis“ („Dėdė Hjördis). Iš pradžių savininkams šis restoranas buvo tik laikina vieta, kol bus atidarytos kitos patalpos, todėl buvo pavadintas „Meanwhile“. Tačiau garsas apie „Hjördis“ greitai plito, ir, sukūrus aplinką bei kai kurias detales, koncepcija buvo įgyvendinta. Sėkmė atėjo iš karto. 
 
farbrorhjordis.jpg
 
„Mes gavome naudotus baldus, kurie tiko pereinamajam meniu, ir visa aplinka buvo susijusi su šio išgalvoto personažo gyvenimu. Visi beregint priėmė šią idėją ir Hjördis tapo asmeniu, apie kurį žmonės tiek kalbėjo, kol jis tapo beveik realiu. Tiesą sakant, žmonės galvojo, kad Hjördis buvo restorano savininkas, toks realus, kaip knygos arba gero filmo herojus“.

 
Ir tada reikalai pajudėjo. Tikrai greitai. Tai, kas pradžioje buvo keista idėja, gimusi nedideliame biure ir palaikoma kelių entuziastingų sielų, dabar tapo globaliu verslu su 45 darbuotojų biuru. Dizaineriai, architektai, tekstų kūrėjai, tyrinėtojai… Architektūros įmonės ir reklamos agentūros derinys, kur gimsta istorijos ir neįprastos koncepcijos. Viskas pagrįsta išgalvotomis istorijomis ir personažais. Arba realiomis, gyvomis istorijomis, kurios yra aktualios tam tikroje konkrečioje aplinkoje. „Stylt Trampoli“ visame pasaulyje sukūrė apie 400 restoranų ir 250 viešbučių interjerų, nuo „Trafalgar“ Londone iki „Stora Hotellet“ Fjällbacka, Švedijoje, nuo „Sonya“ Dostojevskio tema Sankt Peterburge iki „Klaus K“ Helsinkyje, kurio dizainą įkvėpė suomių nacionalinis epas „Kalevala“.
 
„Kuriant viešbučių interjerus, svarbiausia padėti jiems išsiskirti, sukurti koncepciją ir individualumą, kuris būtų įsimenamas ir padėtų prekės ženklui augti. Jei mes sukursime tokį interjerą, kuris leis svečiams pabėgti nuo realybės arba patirti kažką neįprasta, jie tai įsimins, ir vėliau tai veiks kaip reklaminė priemonė“.
 
Erik Nissen Johansen turi labai tvirtą nuomonę apie žmonių svarbą. Pribloškianti idėja padės svečiams nepamiršti vietos ir gali tapti tiek traukos, tiek reklamos priemone, tačiau labiausiai žmones traukia sugrįžti ten, kur jie gerai aptarnaujami.
 
„Mano nuomone, 90 procentų priklauso nuo to, kaip klientai priimami, kaip aptarnaujami, kiek jiems skiriama dėmesio. Mūsų darbas gali suteikti rinkodaros priemones ir unikalių įspūdžių, tačiau ar klientai norės sugrįžti į restoraną ar viešbutį, daugiausia priklauso nuo to, kaip jie buvo aptarnauti“.
 
Todėl kalbant apie svečių savijautą, „Stylt Trampoli“ bando per daug neįsitraukti į tai, o prisitaikyti prie to, ką viešbutis ar restoranas jau turi. Kuriant dizainą visada svarbiausia yra funkcionalumas, todėl jei reikia rinktis tarp lengvai užpildomų „Tork“ dozatorių ir mažiau patogios, daugiau laiko reikalaujančios alternatyvos – pasirinkimas visada aiškus. Viskas, net smulkmenos, turi poveikį žmonėms.
 
„Jei higieninės patalpos bus blogai suprojektuotos ir nepatogios, darbuotojai bus sudirgę, ir tai turės įtakos jų bendravimui su klientais. Funkcionalumas, kai viskas kasdieniniame darbe vyksta sklandžiai, yra toks pat svarbus, kaip ir „oho“ faktorius vestibiulyje, todėl kurdami interjerą mes į tai visada atsižvelgiame“.
 
Kaip galėtumėte apibūdinti „Stylt Trampoli“ darbą keliais žodžiais?
„Neseniai vienam žurnalui daviau interviu, ir jie išspausdino jį su tokia antrašte: „Jis užsidirba meluodamas“. Šiek tiek tiesmukiška, bet tiesos yra. Mes savo klientams suteikiame galimybę suteikti jų svečiams unikalių įspūdžių ir prisiminimų bei integruotą reklamą.  Tačiau visa tai juk skirta žmonėms. Dėmesys ir geras aptarnavimas – tai labiausiai skatina klientus sugrįžti.“
 
Atsisiųsti BIM objektus dabar! Spauskite čia

„Visų pirma, ar klientai norės sugrįžti į restoraną ar viešbutį, daugiausia priklauso nuo darbuotojų požiūrio į juos.

Erik Nissen Johansen

Stylt Trampoli